itsapieceofcake

Legyen egyelőre egy egyveleg, mindenféle világmegváltó és egyéb ilyen rétű dolog nélkül. Sajáttal vagy épp olyannal ami megtetszett valakitől.

Friss topikok

Linkblog

HTML

2.

2008.03.16. 20:35 | itsapieceofcake | 1 komment

Van-e Isten?

 

Az Istenben való hit és a vallásosság két külön dolog.

Azt mondom kell, hogy legyen isten...de hogy mennyire gyakorlom a hitemet vagy mi módon, az az én dolgom.

Az emberek többségének van valamilyen "istene". Lehet az valamelyik vallásé, de teljesen másrétű dolog is. Egy egyéni isten. Hivatás, autó, szobor...ezek persze tényleg nem egy kategóriába sorolható dolgok....de mégis vannak bennük közösek. A hozzájuk való viszonyulásban.

Az embereknek szükségük is van valamire, amire felnézhetnek vagy kapaszkodhatnak, amit átlagon felüli tulajdonságokkal ruházhatnak fel. Amiből/ amitől erőt meríthetnek.

Amiben hihetnek.

Egyszer  hallottam egy történetet. A házaspár tagjai keresztény nevelést kaptak...de mire elkezdték saját életüket úgy döntöttek , hogy elhagyják vallásukat, sőt semmilyen más vallással sem foglalkoznak.

Istenről egyszem gyermeküknek sem beszéltek soha. Egyszer észrevették, hogy a gyerek reggel nincs a szobájában. Elkezdték keresni..és az udvaron találtak rá. A földön térdelt és a naphoz imátkozott. Neki az lett az istene, ő azt választotta.

Akaratlanul is keresünk valamit, amibe belekapaszkodhatunk.

 

Ha olyan dolgokon kezdünk gondolkodni mint idő vagy végtelen- amit ép emberi elme felfogni nem tud...előbb-utóbb valami magasabb rendű dolognál fogunk kikötni.

Persze nyugodtan fogd rá, hogy mert ha a parasztja valamit nem tud elképzelni, hát a végére állítja az istenkét..és ezzel le van tudva  a dolog.

Csakhogy mihez vagy hozzászokva nagytöbbségben? Határokhoz. Nemde?

Körvonalakhoz...formákhoz...tól-ig-hoz.

Az asztalnak is van vége, a Földet is be tudod határolni....de mi van azokkal, amiket nem lehet?

Ovis voltam...mikor nem tudtam elaludni este....és elkezdtem azon gondolkodni amit hallottam. Hogy a világűrnek bizony nincs vége:]. Úgy képzeltem el, mintha tudnék repülni...elhagyom a  Földet és a többi bolygót, a naprendszerünket...aztán sok másikat is...már csak csillagok vannak...aztán már azok sem, csak a  nagy semmi....és pukkk...egyszer csak kiestem az űrből, mint mikor kipukkan egy szappanbuborék. Egy mezőn találtam magam ahol én voltam kb Pöttöm Panna. Körülöttem óriás..égigérő fűszálak..és egy hatalmas szikla. Aztán kiderült hogy az nem is szikla, hanem egy tehén patája.

Ahogy így belegondolok, most a Man In Black jut eszembe. Ott a macska medáljában volt az univerzum. Hisz ilyen megoldások is lehetnek. Más rezgésszámon "működő" világok, vagy épp párhuzamosak. Vagy mátrix szerű dolgok....pl mint mikor a festő festi ahogy fest......

Nem tudom hol lehetünk...

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://itsapieceofcake.blog.hu/api/trackback/id/tr63383666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása